יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

מה הישראלים עשו בשנת 2012 ברשת?

   מה הספקתם לעשות היום? גלשתם קצת בפייסבוק? התעדכנתם בחדשות לאחרונה? האם אתם חושבים שהרגלי הגלישה שלכם תואמים לכלל האוכלוסיה? או שלפעמים אתם מרגישים כאילו אתם מבזבזים את הזמן בגלישה אינסופית באתרי תוכן?
   במסגרת הקורס "היבטים גלובליים של החינוך" נחשפנו לסקר"ישראלים בעידן הדיגיטלי 2012 "שבוצע בראשות ד"ר יובל דרור ראש המסלול לתיקשורת דיגיטלית במכללה למנהל ובמימון של גוגל.בסקר נבדקו הרגלי צריכת וייצור התוכן של הגולשים. כמו גם הרגליהם והעדפותיהם בכל הקשור לאותה צריכה של תכנים. אז האם אתם חלק מהכלל או שאולי אתם יודעים להפיק את המיטב מהשהיה שלכם באינטרנט?
   מתוך הסקר עלה כי: קיים פער דיגיטלי גדול בין האוכלוסיות השונות והוא לא בא לידי ביטוי רק בשיעור המחוברים לרשת האינטרנט, אלא גם באופן שבו הם גולשים.לדוגמא: שיעור הגולשים מהמגזר הערבי שמייצרים תוכן ,כמו למשל כתיבת בלוגים או העלאת סרטוני וידאו,גבוה יותר משיעור הגולשים בקרב היהודים הוותיקים.
   נתון מדאיג נוסף נמצא בסקר ולפיו עבור שליש מהגולשים דוברי העברית האינטרנט הוא רק מה שמפורסם בשפה העברית. נמצא עוד כי הדת והמצב הכלכלי מהווים גורמים חשובים בעולם האינטרנט וככל שרמת הדתיות עולה כך גדל שיעור האנשים שאינם מחוברים לאינטרנט.כמעט % 60 מהחרדים אינם מחוברים לאינטרנט לעומת % 8 מהחילוניים. בפריפריה נוטים לצפות יותר בסירטונים מאשר במרכז,וככל שההשכלה עולה כך קטן השימוש ברשתות חברתיות . הגולשים בגילאי 15 - 24 מבלים כחמישית מזמנם באינטרנט בגלישה מטלפונים סלולריים. קיים פער דיגיטלי בין בעלי ההכנסה הנמוכה  הממוצעת בכל הקשור לשיתוף תמונות . רובם המכריע של המשתמשים הכבדים ברשתות החברתיות נוהג לשתף תמונות.דוברי הערבית הגולשים באינטרנט ציינו שהם מחפשים מידע חדשותי בשיעור הגדול פי שלוש (40%) מאלו ששפת האם שלהם היא עברית (13%) . ככל שרמת הדתיות עולה כך גובר השימוש בכלי תירגום אוטומטיים.
   מסקנותיי האישיות מסקר זה הן: ישראל אמנם מתהדרת בתואר של "אומת היי-טק" אך הנתונים בסקר מראים כי ישראל עדיין  רחוקה במימוש החזון של סגירת פערים באמצעות האינטרנט.

תגובה 1: