יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

רעיון חדשני- תיכון וירטואלי למקצועות המתמטיקה,פיזיקה ומדעים.

      מקלדות במקום חוברות עבודה ומחברות,ספרים סרוקים ותוכנות מתקדמות במקום ספרי לימוד,מחשב במקום מורה  היתכן?... היאמן?...
    חברתי המתגוררת במצפה רמון חשפה בפני רעיון חדשני ומהפכני של משרד החינוך שינוסה בשנה הקרובה בביה"ס "השלום" במצפה רמון.
   בזמן שיעורי המתמטיקה מופיעים במערכת השעות יפגשו התלמידים עם מורה על מסכי המחשב בלבד ולא כמוכר והידוע עד כה- מורה בכתה.
   ההחלטה לפתוח תיכון וירטואלי התקבלה אחד מיעדי משרד החינוך בניסיון להגדיל את מס' התלמידים הלומדים מתמטיקה,פיסיקהומדעיםברמה של חמש יחידות בגרות בפריפריה.
   מחסור במורים ומיעוט תלמידים במקצועות הללו לא מאפשרים לפתוח כיתות תיקניותבכל בתי הספר לכן החליט המשרד לפתח רעיון חדשני זה.
   בכיתות הוירטואליות ילמדו 20 תלמידים בלבד , הלימודים יהיו חלק בלתי נפרד ממערכת השעות הרגילה  וקיימת אפשרות שבאותה כתה ילמדו ג תלמידים מכמה בתי ספר. המורים ישהו במרכז ארצי , והתלמידים ישבו  בכתה בביה"ס שלהם וילמדו באופן מסונכרן באמצעות המחשב,התלמידים יוכלו לראות את המורה ולשוחח עימו אך המורה לא יוכל לראות את תלמידיו אלא רק לשמוע ולשוחח עמם.
התלמידים יקבלו מהמורה הוירטואלי שיעורי בית ועבודות, ייבחנו על ידיו ואף יגשו לבחינות הבגרות כמו כל תלמיד רגיל.
   התרגשתי מאוד לשמוע על פרוייקט ייחודי זה, הקידמה סוף סוף הגיעה למשרד החינוך. בית ספר ייחודי זה יאפשר לקדם ערכים של צמצום פערים בין המרכז לפריפריה,מתן שיוויון הזדמנויות , קידום השגים, מצוינות,דרכי למידה חדשניות . אכן  המיומנויות הנדרשות מבוגר מע' החינוך במאה ה- 21 סוף סוף כבר כאן. ולא יהי מצב בימינו אנו בו תלמיד הפריפריה לא יוכל ללמוד מקצוע מסויים ברמה מסויימת משום שאין מורה מתאים בתחום הידע הספציפי או לחילופין מספיק תלמידים המעניינים בתחום הידע .
   מובן שישר צפו ועלו אצלי  מחשבות תהיות  ושאלות מוסריות רבות לגבי מיקומו של המורה בכיתה? מחשב במקום מורה?.. הצורך במורה בכלל? האם התלמידים יוכלו לשמור על משמעת עצמית גבוהה? ועוד ועוד שאלות
    לענות תשובות לא אוכל כרגע אך בוודאי הזמן  התוצאות והמציאות יענו את התשובות. ברמה האישית כולי תקווה שפרויקט זה יצליח ואף יתרחב לתחומי דעת רבים ומגוונים במערכת החינוך.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה