יום שלישי, 7 באוגוסט 2012

חדש בביה"ס:הספר הדיגיטלי מגיע לטאבלט

כבר בשני פוסטים קודמים שלי, עסקתי בנושא טאבלטים וספרים ממוחשבים, והנה חידוש נוסף, שנחשפתי אליו. הספרים הדיגיטליים של מט"ח מגיעים גם לטאבלטים. מט"ח, הוצאת אריק כהן והוצאת רמות של אוניברסיטת ת"א משיקים פלטפורמה המכונה "ספרי לימוד היברידיים", שמיועדת להסיר את החסמים הטכנולוגיים שעמדו עד כה בפני ביה"ס שרצו לשלב ספרים אינטראקטיביים ודיגיטליים בתהליכי הלמידה.
   ספרים דיגיטליים "בכותר" אתר ספרי הלימוד הדיגיטליים של מט"ח, יש כיום כ-450 ספרים דיגיטליים אינטראקטיביים במקצועות שונים, בפורמט המאפשר סימון טקסט, שילוב סרטון מאתר "יוטיוב", הערות מורה, אנימציות ועוד.
   עד כה, ניתן היה לגשת לספרים רק דרך האתר שדרש מחשב המחובר לאינטרנט, כעת, משיקים במט"ח לראשונה אפליקציה חדשה לאייפד ולטאבלטים שתאפשר לקרוא ולהשתמש בספרים אלו גם דרך המכשירים הניידים. הספרים הדיגיטליים יהיו זמינים גם ללא חיבור לאינטרנט, בהורדת תוכנה למחשב או אפליקציה לטאבלט. ניתן יהיה להוריד ספרים למכשיר ולהמשיך לקרוא אותם גם ללא חיבור לאינטרנט.
   שילוב זה, מאפשר פיתרון לחוסר התשתיות הקיימות במרבית ביה"ס ונראה שסוף סוף כולם מבינים שעתיד מערכת החינוך היא למידה אינטראקטיבית בה ישבו בכיתה אחת תלמידים עם מכשירים ניידים, טאבלטים או מכשירים נייחים עם חיבור לאינטרנט או בלי ולהשתמש באותו ספר אינטראקטיבי.
   לדעתי למידה מסוג זה, היא למעשה הכנסת העולם בו חיים הילדים מחוץ לביה"ס אל כותלי הכיתה. אנו המורים, צריכים וחייבים להכין את הילדים לחיים ואי אפשר לעשות זאת ללא חשיפה לדיגיטציה של מידע! הבתים מתקדמים טכנולוגית וביה"ס לא, אז מה עשינו פה?
אסור לנו, ציבור המורים, להישאר מאחור, אנחנו חייבים להבין שעלינו ליישר קו ולשדרג את דרך ההוראה. 

3 תגובות:

  1. שלום איילת
    אני ג'בארה ראני לומד לתואר שיני מינהל חינוך.

    ביקרתי בבלוג שלך כחלק מלימודי קירס תיקשוב ,

    היה מאוד מעניין לכנס לנושא חדש בהוראה הספר הדגיטאלי והשימוש של תלמידים בטאבלט . אבל אוליי יהייה קשה לתלמידים להשתלב בסוג חדש של למידה.

    שיהייה לך ולכולם בהצלחה

    השבמחק
  2. אילת שלום
    שמי חני אזנקוט ואני סטודנטית לתואר שני בניהול מערכות חינוך.בקורס תקשוב של דר' גילה קורץ התבקשנו להיכנס לאחד הבלוגים מתוך רשימה שניתנה לנו ומאוד אהבתי את מגוון הנושאים והתובנות בבלוג שלך.
    שינוי מהותי בעבודתנו החינוכית בבית הספר יתאפשר רק אם נרחיב את יכולות ההוראה באמצעות טכנולוגיית הידע ועל כן,השימוש באפליקציה החדשה שהשיקה מט"ח לאייפד ולטאבלטים תסייע בהעצמת המקצוע.
    אני בהחלט מסכימה עם דעתך "אנו המורים צריכים וחייבים להכין את הילדים לחיים ואי אפשר לעשות זאת ללא חשיפה לדיגיטציה של מידע".אני בטוחה שהמורים יכולים לחולל מהפכה דיגיטלית במערכת החינוך ומעריכה כי ספרי הלימוד הדיגיטאלים יחליפו בשנים הקרובות את הספרים המודפסים.
    מאחלת לך הצלחה רבה
    חני אזנקוט

    השבמחק
  3. שלום איילת
    שמי מיכל ואני סטודנטית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך. בקרתי בבלוג שלך כחלק ממטלת הקורס תקשוב ולמידה ומאד התרשמתי מהבלוג הלימודי שלך: מהעיצוב והאסתטיות, מהתובנות וממגוון נושאי הלימוד, שבהחלט יכולים להיות לעזר ללומדים אחרים. אין לי ספק, שציבור המורים צריך לישר קו ולצעוד קדימה לצד ההתפתחות הטכנולוגית וכל נוכל לשדרג את ההוראה וגם את איכות עבודתינו כמורים.
    המשך יום נעים וישר כוח על העידכונים!!!

    מיכל

    השבמחק