יום שלישי, 17 ביולי 2012

שילוב הצגים חזותיים דינמיים בשיעור

   בשיעור של ד"ר ליאת אייל נחשפנו להערכת סירטונים המשולבים במהלך שיעור.סקרנו ובחנו את יכולת התפיסה של חומר לימוד חדש באמצעות מספר סירטונים העוסקים בנושא: "גילגולו של פרפר" ותרשימים חזותיים סטטיים.
   עוררנו ודנו במספר דילמות /שאלות : האם רצוי וכדאי לשלב מדיה דיגיטאלית בהוראה? מתי ואיך לשלב?באיזה נושא לשלב?מה תדירות השילוב?מה עדיף מדיה דיגיטאלית או חזותית?כיצד ואיך לתת משימות ומטלות צפיה?שהרי ידוע ששילוב סרט בהוראה לא מסתיים בהקרנתו.
   ד"ר ליאת אייל ציידה אותנו במספר טיפים לשילוב יעיל של המדיה בהוראה לדוגמה:
אילו הייתי במאי הסרט מה הייתי משנה בסרט?
אילו היית גיבור הסרט מה היית אומר?עושה?משנה?
הפסקת הסרט בנקודה כלשהי ודיון בנושא הרלוונטי.
להקפיד כאמור לתת מטלת טרום - צפיה הממקדת ומנחה את הצפיה ובסיום לתת שאלה מאתגרת- חשיבה מסדר גבוה.
   נושא זה הזכיר לי דיונים רבים והשתלמויות שנערכו בעבר בחדרי מורים ומרכזי פיסגה בנושא שילוב סרטוני הטלויזיה הלימודית ותוכניותיה או שילוב סרטים של הנשיונל ג'אוגרפיק או שילובים של ייצוגים חזותיים סטטיים כמו ספרים, תמונות, תרשימים.
    נראה כי  לנצח יהיו דיונים במערכת החינוך סביב שילוב הצגים שונים מסוגים שונים במהלך שיעור. לכן לדעתי חובה על המערכת להתקדם עם הטכנולוגיות הקיימות בעולם ולהתאים את הפדגוגיה למיומנויות המאה ה-21 , ולשלב היצגים חזותיים ומדיה דיגיטאלית בתהליכי הוראה תוך הפעלת שיקולי דעת והתאמת התכנים.כדי להתאימם לתלמיד שהוא למעשה יליד דיגיטלי החשוף וחושב במספר מדיות בו זמנית אחרת פשוט נשעמם אותו וניצור חוסר בלמידה משמעותית ובכך נחטיא ונחטא לו.
http://moodle2.atarplpl.co.il/mla/mod/resource/view.php?id=131
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tochniyot_Limudim/Portal/Kishurim/Chashiva.htm

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה