יום שלישי, 15 במאי 2012

הטוויטר

   במסגרת הקורס "שיטות וכלי חיפוש מתקדמים" של דר' אלון הסל, הכרנו כלי חדש ושמו טוויטר,פתחנו קבוצת למידה ,כשהמטרה היא התנסות בכלי ובחינת דרכי השימוש של כלי זה בלמידה וההוראה.
   אז מהו טוויטר? זהו כלי שיתופי בעל שימושים רבים ומגוונים שבו ניתן לבעל החשבון להוציא הודעות \דיווחים קצרים\ "ציוצים" באורך של עד  140 תווים. על בעל החשבון לשכנע את חבריו "לעקוב" אחר הודעותיו, המעקב הוא בשליטת האנשים ולא בעל החשבון.
 זוהי עוד רשת חברתית . את פירסום ההודעות , ניתן להשוות לפירסום בקיר של פייסבוק והעוקבים יכולים לקבל בבת אחת הודעה מכל מי שהם עוקבים אחריו.
   מגבלת 140 התווים עשויה ליצור בעיה בהעברת מסרים בעלי משמעות, ולכן לרוב מדובר  במסרים קצרים מאוד או מסרים שמפנים אל לינק לאתר אינטרנט\ קובץ\ תמונה.
   שימושים אלו מביאים אותי למחשבה האם וכיצד לשלבו ככלי הוראתי בכתה? והתשובה שאפשר בדרכים שונות ומגוונות כגון:
  כתיבת עיתון דיגיטאלי: כיתתי או בית ספרי - ניתן לפרסם עיתון אינטרנטי בטוויטר , כאשר כל טוויט \ ציוץ הודעת טקסט תהווה פירסום על שיצאה כתב בעיתון.
תימצות: על התלמיד לקרוא מאמר או פרק ולכתוב סיכום קצר עד 140 תווים. (מיומנות קשה ללומד).
שיתוף קישור:   התלמידים ישתפו קישור חדש בהקשר לנושא הנלמד בכתה.
טוויטר בהמשכים: כתיבת סיפור בהמשכים תוך הקפדה על כללי הסוגה שנבחרה , עריכה ,מבנה, כתיבה יצירתית ,שימוש נכון בסימני פיסוק.
המלצה על מושג:  ציוץ בטוויטר סביב מושג\ נושא\ ספר מומלץ וכו'.
   אז כן זוהי  סקירה מאוד קצרה ובטוחני שכולכם תמצאו שימושים רבים  בכיתתכם עם כלי זה אז.......

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה