‏הצגת רשומות עם תוויות לוח חכם. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות לוח חכם. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 11 ביולי 2012

הלוח האינטראקטיבי

   ד"ר אתי כוכבי הציגה השבוע בשיעור ,"עיצוב סביבות למידה מתוקשבות" את נפלאות הלוח האינטראקטיבי או הלוח החכם בשמו הנפוץ יותר. והבהירה כי הוא מאפשר חיבור בין הלוח ובין המחשב, והופכם לכלי אחד המשלב את יכולותיהם של השניים . הלוח האינטראקטיבי מאפשר למורה להמשיך לנהל את השיעור ממקומו הרגיל ליד הלוח ומול הכיתה.עם זאת,הלוח מעניק הן למורה והן לתלמיד גישה מיידית אל מגוון יישומים במחשב ובאינטרנט. באפשרותו של כלי זה להסיר חסמים טכנולוגיים וקשיים אירגוניים שונים. הלוח מאפשר מעבר להוראה בסביבה מתוקשבת בכיתה בדרך פדגוגית,המעודדת שיתוף תלמידים ומאפשר למידה - הוראה אינטראקטיביות.
   התרשמתי מאוד במהלך השיעור משליטתה של ד"ר כוכבי בפונקציות של הלוח. מהיצירתיות בהוראה ובהצגת הנושאים הנלמדים כמו מחזור המים בטבע שהודגם לנו בשיעור.
   ואני חוזרת ושואלת את עצמי האם זה אמיתי? האם זה יגיע מתי שהוא גם לבית ספרנו הנמצא בפריפריה ? האם יעשה בו שימוש ע"י כלל המורים? מה מידת השפעתו על הישגי התלמידים?
   לא חקרתי סוגיות אילו לכן אין לי תשובות מדעיות מוכחות אך בכל זאת אענה על שאלותי מתוך הגיגי ליבי בלבד.
כנראה שהלוח האינטראקטיבי אכן משפר את תהליכי הלמידה בכיתה ומהווה כלי עזר לשיפור ההוראה והעיניין בלמידה בידיוק כפי שהשיעור של ד"ר אתי כוכבי ריתק אותנו ציבור הסטודנטים כך ירתק את תלמידינו ביום מן הימים.
   ומי יתן ויום זה יגיע במהרה גם למחוזותינו.

יום ראשון, 29 באפריל 2012

מחשב במקום ילקוט...


הלימודים והמטלות בקורס מדעי החינוך במאה ה-21 בהנחייתה של דר' גילה לוי עצמון הביאו אותי לחשוב : איך יראה ביה"ס בו ילמדו ילדיכם וילדי בעתיד ? איך יראה בית הספר בו אלמד בעתיד ? איך יראה החינוך בכלל בעתיד?
   אז בואו נפליג על כנפי הדימיון....
    ילדיכם ילך לבית הספר עם הלפטופ או הטאבלט, במקום מחברות וספרים, ישלח למורה את שיעורי הבית באמצעות האינטרנט, ינהל שיחות וידאו עם בני גילו מהארץ ומחו"ל.
התלמידים ילמדו באופן פרטני, פרונטלי, בכיתות האם או בקבוצות למידה, מרחבי הלמידה יהיו מגוונים ויאפשרו למידה בכיתות גדולות או במתחמים קטנים או במרחבים חיצוניים פתוחים.
   במקצועות שאינם מקצועות ליבה התלמידים יעבדו על פרויקטים מיוחדים בקבוצות בהם יוכלו לחקור וללמוד באמצעות סרטים, אינטרנט, רשתות חברתיות, מוזיקה, תמונות, אמנות ועוד.
   הלוח החכם כמובן יחליף את הלוחות הקיימים וקיר שלם ייהפך ללוח דיגיטאלי אינטראקטיבי שיופעל באמצעות מגע. ועל גביו יועבר שיעור שיכלול מצגות , מסמכים , מטלות קטעי וידאו ועוד.
   לבית הספר יהיה אתר ולכל תלמיד תהיה גישה אישית אליו  בו הוא יוכל להתייעץ עם מוריו, לקבל תגובות לשיעורי הבית ,לפתור מבחנים וכו'.
   המחשב למעשה ילווה את התלמיד כל היום ויהיה בעצם הילקוט שלו. 
   כן, כרגע זה נראה כמו סרט בידיוני של אסימוב אך לדעתי לא רחוק היום בו נראה את הדברים מתממשים.