‏הצגת רשומות עם תוויות לוח אינטראקטיבי. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות לוח אינטראקטיבי. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 11 ביולי 2012

הלוח האינטראקטיבי

   ד"ר אתי כוכבי הציגה השבוע בשיעור ,"עיצוב סביבות למידה מתוקשבות" את נפלאות הלוח האינטראקטיבי או הלוח החכם בשמו הנפוץ יותר. והבהירה כי הוא מאפשר חיבור בין הלוח ובין המחשב, והופכם לכלי אחד המשלב את יכולותיהם של השניים . הלוח האינטראקטיבי מאפשר למורה להמשיך לנהל את השיעור ממקומו הרגיל ליד הלוח ומול הכיתה.עם זאת,הלוח מעניק הן למורה והן לתלמיד גישה מיידית אל מגוון יישומים במחשב ובאינטרנט. באפשרותו של כלי זה להסיר חסמים טכנולוגיים וקשיים אירגוניים שונים. הלוח מאפשר מעבר להוראה בסביבה מתוקשבת בכיתה בדרך פדגוגית,המעודדת שיתוף תלמידים ומאפשר למידה - הוראה אינטראקטיביות.
   התרשמתי מאוד במהלך השיעור משליטתה של ד"ר כוכבי בפונקציות של הלוח. מהיצירתיות בהוראה ובהצגת הנושאים הנלמדים כמו מחזור המים בטבע שהודגם לנו בשיעור.
   ואני חוזרת ושואלת את עצמי האם זה אמיתי? האם זה יגיע מתי שהוא גם לבית ספרנו הנמצא בפריפריה ? האם יעשה בו שימוש ע"י כלל המורים? מה מידת השפעתו על הישגי התלמידים?
   לא חקרתי סוגיות אילו לכן אין לי תשובות מדעיות מוכחות אך בכל זאת אענה על שאלותי מתוך הגיגי ליבי בלבד.
כנראה שהלוח האינטראקטיבי אכן משפר את תהליכי הלמידה בכיתה ומהווה כלי עזר לשיפור ההוראה והעיניין בלמידה בידיוק כפי שהשיעור של ד"ר אתי כוכבי ריתק אותנו ציבור הסטודנטים כך ירתק את תלמידינו ביום מן הימים.
   ומי יתן ויום זה יגיע במהרה גם למחוזותינו.

יום שישי, 29 ביוני 2012

הסחות דעת בזמן שיעור מתוקשב

   רבים מצדדים בשילוב המחשב והלוח האינטראקטיבי, מחכים ומייחלים ליום בו התלמידים יוכלו לתקשר באמצעות המחשב שלהם בינם לבין עצמם, עם מוריהם ועם הלוח האינטראקטיבי הנמצא בכיתת האם, בית הספר כמובן יהיה מרושת כולו באינטרנט אלחוטי.
   כמובן שמתעוררת ועולה השאלה מה לגבי הסחות הדעת במהלך השיעור כמו פייסבוק או טוויטר?
לדעתי התשובה לסוגיה זו היא שמאז ומתמיד תלמידים התכתבו ביניהם והעבירו פתקים זה לזה וזה לזו וכו' אז מה ההבדל? ואל לנו לשכוח שתמיד קיימת האפשרות של חסימה.
   אבל... התשובה לכך היא שלתלמידים לא יהיה צורך בכך כי הם יהיו כל כך עסוקים בדברים הקשורים בתחומי עיניין שונים הקשורים בלמידה המתבצעת בכיתה או במרחב שלא יהיה שום צורך בהסחות דעת.
אז בואו נקבל את הקידמה ונאתגר את תלמידינו.