‏הצגת רשומות עם תוויות טאבלט. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות טאבלט. הצג את כל הרשומות

יום שלישי, 7 באוגוסט 2012

חדש בביה"ס:הספר הדיגיטלי מגיע לטאבלט

כבר בשני פוסטים קודמים שלי, עסקתי בנושא טאבלטים וספרים ממוחשבים, והנה חידוש נוסף, שנחשפתי אליו. הספרים הדיגיטליים של מט"ח מגיעים גם לטאבלטים. מט"ח, הוצאת אריק כהן והוצאת רמות של אוניברסיטת ת"א משיקים פלטפורמה המכונה "ספרי לימוד היברידיים", שמיועדת להסיר את החסמים הטכנולוגיים שעמדו עד כה בפני ביה"ס שרצו לשלב ספרים אינטראקטיביים ודיגיטליים בתהליכי הלמידה.
   ספרים דיגיטליים "בכותר" אתר ספרי הלימוד הדיגיטליים של מט"ח, יש כיום כ-450 ספרים דיגיטליים אינטראקטיביים במקצועות שונים, בפורמט המאפשר סימון טקסט, שילוב סרטון מאתר "יוטיוב", הערות מורה, אנימציות ועוד.
   עד כה, ניתן היה לגשת לספרים רק דרך האתר שדרש מחשב המחובר לאינטרנט, כעת, משיקים במט"ח לראשונה אפליקציה חדשה לאייפד ולטאבלטים שתאפשר לקרוא ולהשתמש בספרים אלו גם דרך המכשירים הניידים. הספרים הדיגיטליים יהיו זמינים גם ללא חיבור לאינטרנט, בהורדת תוכנה למחשב או אפליקציה לטאבלט. ניתן יהיה להוריד ספרים למכשיר ולהמשיך לקרוא אותם גם ללא חיבור לאינטרנט.
   שילוב זה, מאפשר פיתרון לחוסר התשתיות הקיימות במרבית ביה"ס ונראה שסוף סוף כולם מבינים שעתיד מערכת החינוך היא למידה אינטראקטיבית בה ישבו בכיתה אחת תלמידים עם מכשירים ניידים, טאבלטים או מכשירים נייחים עם חיבור לאינטרנט או בלי ולהשתמש באותו ספר אינטראקטיבי.
   לדעתי למידה מסוג זה, היא למעשה הכנסת העולם בו חיים הילדים מחוץ לביה"ס אל כותלי הכיתה. אנו המורים, צריכים וחייבים להכין את הילדים לחיים ואי אפשר לעשות זאת ללא חשיפה לדיגיטציה של מידע! הבתים מתקדמים טכנולוגית וביה"ס לא, אז מה עשינו פה?
אסור לנו, ציבור המורים, להישאר מאחור, אנחנו חייבים להבין שעלינו ליישר קו ולשדרג את דרך ההוראה. 

יום ראשון, 29 באפריל 2012

מחשב במקום ילקוט...


הלימודים והמטלות בקורס מדעי החינוך במאה ה-21 בהנחייתה של דר' גילה לוי עצמון הביאו אותי לחשוב : איך יראה ביה"ס בו ילמדו ילדיכם וילדי בעתיד ? איך יראה בית הספר בו אלמד בעתיד ? איך יראה החינוך בכלל בעתיד?
   אז בואו נפליג על כנפי הדימיון....
    ילדיכם ילך לבית הספר עם הלפטופ או הטאבלט, במקום מחברות וספרים, ישלח למורה את שיעורי הבית באמצעות האינטרנט, ינהל שיחות וידאו עם בני גילו מהארץ ומחו"ל.
התלמידים ילמדו באופן פרטני, פרונטלי, בכיתות האם או בקבוצות למידה, מרחבי הלמידה יהיו מגוונים ויאפשרו למידה בכיתות גדולות או במתחמים קטנים או במרחבים חיצוניים פתוחים.
   במקצועות שאינם מקצועות ליבה התלמידים יעבדו על פרויקטים מיוחדים בקבוצות בהם יוכלו לחקור וללמוד באמצעות סרטים, אינטרנט, רשתות חברתיות, מוזיקה, תמונות, אמנות ועוד.
   הלוח החכם כמובן יחליף את הלוחות הקיימים וקיר שלם ייהפך ללוח דיגיטאלי אינטראקטיבי שיופעל באמצעות מגע. ועל גביו יועבר שיעור שיכלול מצגות , מסמכים , מטלות קטעי וידאו ועוד.
   לבית הספר יהיה אתר ולכל תלמיד תהיה גישה אישית אליו  בו הוא יוכל להתייעץ עם מוריו, לקבל תגובות לשיעורי הבית ,לפתור מבחנים וכו'.
   המחשב למעשה ילווה את התלמיד כל היום ויהיה בעצם הילקוט שלו. 
   כן, כרגע זה נראה כמו סרט בידיוני של אסימוב אך לדעתי לא רחוק היום בו נראה את הדברים מתממשים.