‏הצגת רשומות עם תוויות ילידים דיגיטליים. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות ילידים דיגיטליים. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

קורס מקוון

   בסמסטר הקיץ בקורס "מחקר מתקדם בחינוך" של ד"ר יונה מילר.התנסתי בפעם הראשונה בלמידה מקוונת.השיעורים שהועלו באתר הוצגו בצורה מובנת ברורה ומקצועית כן , כן מצב אופטימלי לומדים קורס נוסף בסמסטר באותו זמן  איזה רווח אדיר התואר הנכסף קרב בא . אך.... כשניגשתי לביצוע המטלות הרגשתי חסרת אונים לחלוטין אני אישית נתקלתי בקשיים רבים ביישומו ולולא פגישות ההדרכה עם המרצה  שהדריכו עזרו וכיוונו, והתכתבויות בפורום ובפיסבוק עם חברי וחברותי ללימודים לא יודעת מה היה קורה?????
   בעקבות התנסות זו  התעוררו בי שאלות ומחשבות לגבי תלמידי :האם דגם הוראה זה מתאים להם?מה יהיה עם אותו תלמיד מתקשה? האם שיעור שכולו מקוון יעיל לתלמידי? עד כמה שיעור צריך להיות מקוון?מאיזה גיל ואיזה מקצועות אפשר ללמד באופן הזה? ועוד ועוד שאלות.
   מתוך ההתנסות הקטנה והאישית זו שלי הגעתי לתובנה שלמרות שתלמידי הרכים והמבושמים ילידים דיגיטליים גם הם וגם אני זקוקים ומונעים מהקשר האישי מורה- תלמיד והמחשב בשום אופן לא יכול להחליף א המורה ואת האינטראקציה הקיימת  ביני לבין תלמידי.
   אני שמחה שהתנסתי בלמידה בדרך זו כדי להבין למה תלמידי זקוקים ולמה אני זקוקה.

  

יום שבת, 23 ביוני 2012

לימודים...לחץ...חופשה...


    אך זה התחלנו בלימודי M.A בתיקשוב ,צעדים ראשונים מהוססים ,מושגים שלא תמיד מובנים ,שלא כמו בנתיב הידוע והבטוח בכיתות ביה"ס שם כאמור אנחנו כבר לקראת "החופש הגדול" .
    מחשבות על חופש , בתי מלון , בילויים , אי עשיה וכו' ומנגד מטלות מלחיצות בלימודי תואר שני : סילבוסים, רשימת דרישות ומטלות כמעט אין סופיות שניתחות ונוחתות עלינו מכל עבר, ומכל קורס . מימד הלחץ גבוה , כל אחד מעמיתי ללימודים מוסיף מידת מה , אך אם להיות כנה עם עצמי ובהתחשב בעקומת הזמן בו אני נמצאת , פחות זמן לסוף מזמן ההתחלה לסיום לימודי תואר שני .
    ממרום גילי אני לא מאמינה שאכן אני עושה זאת , נלחמת במושגים ובתובנות שלצעירים "הילידים הדיגיטליים" הוא לחם חוקם ,בשבילי "כמהגרת דיגיטלית" המאמץ גדול אך ללא ספק ממלא אותי סיפוק וגאווה. צברתי ידע רב בתחום הטכנולוגיות שהיו זרות לי לחלוטין וראה זה פלא אני משלבת אותן כבר עכשיו בתהליכי ההוראה והלמידה כאחד.
    מאחלת לכל חברי וחברותי לימודים מהנים ומלמדים בסמסטר קיץ 2012.

                                                                      מתוך אתר nrg